tisdag 7 oktober 2008

Korkade telefonförsäljare

Jag blir så trött på knäppgökar som ringer och inte kan ta ett NEJ, dagens exempel var Transportmarknaden som ringde , alltså en internetbaserad typ av telefonkatalog kan man säga. Redan när jag hörde var samtalet kom ifrån tackade jag nej men flickan på andra sidan nöjde sig inte utan ansåg att jag var tvungen att medverka annars skulle jag inte få några kunder, hur tänkte hon där? Detta argument gjorde mig bara ännu mer irriterad och blev liksom tvingad att argumentera ärligt eftersom att jag har tidigare erfarenheter från just detta företag , påtalade för henne att just Transportmarknaden är är ett företag som aldrig genererat mig några kunder och jag anser att det för mig är helt onödigt att slänga dyra pengar på en annons här . Påtalade också att när jag använde deras produkt, så gjorde jag marknadsundersökningar om var mina förfrågningar kom ifrån och detta torde vara ett bra bevis på att just denna sida inte fungerar, detta skulle hon givetvis ifrågasätta och hävdade fortfarande att deras produkt var enda kanalen till framgång, antagligen så har hon ingen fast lön utan säljer på låg provision men om flickan vill tjäna pengar i framtiden bör hon tänka om i sitt agerande och hon måste också kunna ta ett vänligt NEJ utan argumentation . Se nu vad resultatet blev , ingen bra reklam på min sida inte !

Inga kommentarer: