torsdag 5 mars 2009

Tjänsteresa ett finare namn för VAB ?

Har under en tid väntat på svar från en svensk myndighet i en mycket viktig fråga, då svaret dröjt så tröttnade jag och för att påskynda processen så drog jag iväg ett mail , svaret kom blixtsnabbt - Är på tjänsteresa & återkommer 6 mars . Frågan är om det är tjänsteresa eller kanske VAB med ett finare ord !

Eftersom att jag är mycket involverad i utbildningsfrågor och myndigheternas sätt att utforma prov så gav det mej idag en anledning att hamna på tvärkant med Vägverket i ett av deras prov där dom totalt missbedömt värdet i att ställa frågan korrekt . Proven är inte till för att hjälpa och underlätta utan snarare så att dom är utformade för att stjälpa, detta är väldigt irriterande !

Ikväll är det övning igen på räddningstjänsten och då skall ämnet övertrycksventilation behandlas samt en liten arbetsplatsträff som avslutning . Kvällen är räddad som vi säger ... och jag som absolut inte har något annat att göra, puh ! Vissa människor har ingenting att göra, andra för lite och jag själv har så mycket att min omgivning nu börjat tröttna . Hur hanterar jag detta?

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför skylla på VAB??????????????????????? Det finns väl faktiskt sådana saker som kallas för tjänsteresa????????????? Varför måste allt bero på barnen????????????