onsdag 4 mars 2009

Lugnet före stormen måntro?

Oroväckande lugnt idag igen på mailen och telefonen , endast Onkel Fester som har stökat en del då han har stora problem med att få ner ett långt rör som går från kompressorn på en av bussarna , det har nämligen uppstått en litet irriterande hål och det värsta av allt är att byggherren till bussen antagligen och som vanligt inte räknat med att just det röret skall gå sönder för det är trångt och besvärligt . Ibland förstår jag inte hur man tänker när man bygger upp bussar?

Den senaste tiden har jag haft kontakt med en otroligt stor mängd potentiella samarbetspartners i en affär som jag tyvärr inte kan berätta vad det är . Nu inväntar jag svar och dom dröjer ser det ut som , det känns inte riktigt bra i kroppen när man inte kan planera fullt ut . Det är några riktigt stora pusselbitar som saknas innan blåslampan kan sättas på för fullt . I början gick precis allting min väg och känslan sa att det måste vara för bra för att vara sant och mycket riktigt , så va det . Nu den senaste tiden har det varit tvärtom och tyvärr har dom negativa svaren duggat lite för tätt men jag tror det vänder , om jag skall räkna procentuellt sätt så borde i allafall 2-3 av dom tillfrågade tacka ja och då har vi lyckats verkligen . Jag förstår inte tveksamheten som ibland infinner sig hos folk , antingen kör man fullt ut eller så kör man inte alls är min filosofi ! Jag har trampat plattan i botten och nu ökar jag bara , det ska bli hur kul som helst !

Jag har en buss som skall till Sälen nu torsdag - söndag och jag måste medge att jag gjort ett klipp på boendet eller vad sägs om 1495:- inkl. moms för boende i 3 nätter och liftkort i 3 dagar för gubben ?

Inga kommentarer: