fredag 27 mars 2009

Fattigbloggen

Jag är lite kluven inför den nya hypen i bloggsverige , en bubblare har rusat i höjden och den kallas Fattigbloggen . En i måna avséenden erkänd journalist har beslutat sig för att under 1 månad leva på existensminimum 97 kr om dagen eller rättare sagt kanske socialbidragsnivå . Detta skall dokumenteras i bloggen hur allt fortlöper och å ena sidan kan jag tycka att det är bra att någon försöker upplysa Sveriges befolkning om problemet men samtidigt så är det helt fel person som gör det. Jag skulle hellre sett att en person som verkligen befinner sig i träsket hade skrivit, det hade blivit mer verklighetstroget och man hade fått höra den verkliga sanningen . Nu är det mest bara larv anser jag och den gulliga journalisten har hittat ett sätt att spara stora delar av sin feta lön till en präktig semesterresa, dessutom tjänar hon säkert samtidigt pengar på bloggen och alla oss som läser . Så det blir liksom helt fel alltihop . Nä lämna datorn till en som vet hur det verkligen ligger till och sluta tramsa, du hånar dom som är drabbade genom att trampa på dom ännu mera ! Jag har lagt upp fattigbloggen som länk här bredvid, läs och bilda Er en egen uppfattning !

1 kommentar:

A... sa...

Jag har förvisso inte läst fattigbloggen själv, men att döma av ditt inlägg så håller jag helt med dej, inte känner man nån riktig panik när man vet att man har pengarna på banken om det väl skulle knipa, tryggheten måste ju lugna!