måndag 30 mars 2009

En Polisiär Historia

Måste bara ta upp en ganska kul incident från i fredags då vi var ute på den lilla turnén med min lilla Chrysler , på vår väg mot Göteborg så dyker det helt plötsligt upp blåljus i bakrutan och vi blir beordrade att stanna bilen . Vår snälla, snygga och välklädda chaufför gör enligt polismans tecken och kör åt sidan , han stiger ur bilen och frågar konstaplarna vad som står på? Svaret blir brukandeförbud på bilen??? Efter 5 minuter stiger vi andra ur lite lagom runda under fötterna och frågar vad problemet är, svaret blir att skatten inte är betald??? Hade vi haft en kamera där och tagit en bild av mitt ansikte så hade det blivit ett stort frågetecken i skärmen. Jag tittade på Polismännen, jag tittade på skattemärket med siffra 3, jag tittade återigen på poliserna och då fick jag ett svar ... Vi fick precis ett brådskande ärende och måste sticka sa dom! Hm ... jag bad om deras telefon nummer men tyvärr, dom hade så bråttom till pizzan att dom ej kunde ge mej det ! Kontentan av hela historien är att skatten var betald enligt alla konstens regler och poliserna var bara nyfikna på vem som satt i bilen , Ni skulle sett besvikelsen i deras ögon när jag och mina vänner steg ur , inte en kändis så långt ögat kan nå !

Inga kommentarer: