torsdag 12 mars 2009

Korta dagsreflektioner

Då var återigen mina handlingar, dessutom denna gång fyllda av kompletteringar insända till Länsstyrelsen och nu är det bara att avvakta . Dock har jag nu verkligen försökt att vara övertydlig med mitt syfte, mina beskrivningar och ändåmål. Hoppas verkligen att dom ansvariga förstår innebörden och att jag kan få klartecken i frågan .

En annan reflektion jag gjort idag på morgonkvisten är en artikel i dagens morgontidning , den handlar om en mycket komisk man på Orust som på eget initiativ flyttat en nybyggnation 15 meter för att få utsikt från huset . En kort redogörelse innebär att han fått ett preliminärt bygglov på en viss plats dock var dej ej ytstakad av kommunen . Detta läge var enligt hans planer 15 meter fel och på eget bevåg flyttade han byggnationsplatsen 15 meter för att få utsikt från huset . Han har gjutit bottenplatta, satt upp huset och självklart så reagerade grannarna . Det var ju liksom väntat . Jag förstår inte hur han tänkte, den korta förklaringen till varför blev att lastbilarna som körde upp takstolarna var tvugna att kunna vända, tydligen hade dom inte backväxel på bilarna . Hade huset byggts på ursprungsplatsen så skulle han inte få dit takstolarna ... Hm mycket märkligt och rolig historia då han nu alltså måste flytta hela huset med bottenplatta och allt till originalritningsplatsen .

Beträffande tidningen Bussbranschen så fick jag tyvärr inte den orgasm som jag hade planerat, endast på ett ställe blev jag lite upphetsad och det var i artikeln om mina fantastiska vänner på Leja Touring . Nu ska inte Johan & Lennart tolka detta fel men det var en bra artikel om ett bra företag .

När skall busstillverkarna följa biltillverkartrenden och sänka priserna istället för att höja på nya fordon? Ibland förstår jag inte riktigt tankegången eller går det så otroligt bra för nyförsäljningen att man har råd till att behålla sina stora marginaler?

Inga kommentarer: