måndag 9 mars 2009

Högkonjunktur på Vårdcentralen

Va med om en mycket intressant sak nu på morgonen när jag besökte Vårdcentralen här i Ljungskile , jag gick in för att beställa tid för en helt vanlig rutin undersökning och får svaret av den mycket trötta äldre damen i kassan att "Sånt gör inte vi" . Frågade då om jag inte hade gått in på vårdcentralen? Jo, visst är du där svarade hon nu med lite irriterad och skrovlig röst . Va bra men jag vill ha en tid sa jag återigen ... Nu blev tanten irriterad och pekade på ett telefon nummer jag istället skulle ringa, hm tänkte jag och frågade vart jag kom när jag slog det numret? Du kommer hit svarade hon då och självklart blev följdfrågan, varför ska jag gå hem och ringa när jag faktiskt står på plats nu? Vi har så mycket att göra svarade hon och gör bara undersökningar i mån av tid . Jo tack jag såg dom hade mycket att göra för jag kom mitt i 9-fikat, det satt minst 2 äldre kvinnor med smörgåsar i händerna . Jag fick alltså ingen tid och ingen undersökning heller utan får vända mig tilkl min gamla kommun Stenungsund för hjälp . Jag förstår inte att vi har arbetslöshet i landet?

Inga kommentarer: