torsdag 5 mars 2009

Goda kollegor & Bärs


Måste tacka mina goda kollegor från både Tjörn & Brålanda , alltid trevligt när Ni tänker på mej här nere i Ljungskile . Kan jag så skall jag återgälda samarbetet längre fram om jag får förfrågningar som kan passa in !

Är det någon mer därute som blir mailbombad från olika instutitioner, organisationer, företag och andra besökare som skall till Turmässan senare i mars? Vet inte riktigt vilken lista jag står med på men det kommer mötesförfrågningar från ställen jag aldrig jobbat med och från branscher jag aldrig haft en tanke på att jobba med . Jag tackar JA till allt och gör ett schema till farsan , så ni som tänkt att träffa honom kan nog glömma det tyvärr för han lär vara upptagen på mingel i montrarna . För mej finns det ingen representant som är bättre att skicka på denna typ av arrangemang, han gillar det dessutom . Bjuder man honom på mat & öl så kan han verka hur intresserad som helst och lyssnar gärna ... Så ett tips om ni vill fånga hans uppmärksamhet, bjud på tilltugg samtidigt !

Jag själv däremot är rena motsvarigheten , känner mej oerhört besvärad av att prata om saker som är totalt ointressanta, dessutom tycker jag inte om att icke inkomstbringande möten upptar min tid . Men det är klart , på mässor är jag ledig och måste jag behöva lyssna på något för att få ta del av procenten så gör jag gärna det ! Nu vet jag att i och med dessa rader så har jag eliminerat en hel del onödigt men samtidigt vill jag poängtera att jag älskar att tjöta med goa gubbar & gummor även om det inte är inkomstbringande och absolut så tänker jag inte tacka nej om jag får något i näven heller . Jag är ju inte nödbedd direkt ........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Göran-Daniel 1-0

Bussbloggen sa...

Göran - Daniel 1-2

Jag gjorde två snabba ....