måndag 2 mars 2009

Johan Malmqvist & diplomater är samma skit

Tack Toni Schönfelder , nu vet jag vart Herr Malmqvist tagit vägen och förhoppningsvis lär det dröja innan semestern för honom är slut . Ganska skönt att få rätt i efterhand, redan i Höör på Kickoffen för en sisådär 10 år sedan så skrattade man åt mig och mina åsikter när det gällde Scandoramas sätt att sköta sina affärer , nu sitter dom där, alla bussbolag med fordringar på Scandorama . Förhoppningsvis får dom inte betalt och på så sätt kanske lär sig en läxa ! Det går inte att dribbla med arbetstider, löner, traktamenten och chaufförer som inte innehar rätt kompetens , kan vi ha sån tur att man även kontrollerar bussbolagen som haft kontrakt med Scando tro?

En annan sak som retat upp mig något kopiöst är TV programmet "Diplomaterna" med Klas Ljungström i huvudrollem , en fet liten gris som leker med skattebetalarnas pengar, han skäms inte för att säga det heller vilket gör mej ännu mera förbannad . I säsongens sista avsnitt bevisade han hur dålig han är på att sköta sitt jobb genom att nedvärdera en nysvensk inför kamerorna . Denna lilla gris och många andra borde omdelbart avskedas utan ersättning , Om dom hade tänkt på alla i Sverige som förlorat sina jobb den senaste tiden så kanske man hade passat sig för att uttala sig som man gör . Dags för Fredrik Reinfeldt att göra en utvärdering och rensa ut i leden ! Nu är jag förbannad på riktigt ......

Inga kommentarer: