fredag 13 mars 2009

Rädda liv på ett enkelt sätt


I min yrkesroll som brandman har jag förmånen att få en del förhandsinformation om ny utveckling och nu kommer ett tips som jag egentligen vill att hela Sveriges befolkning tar del av, det handlar om ett mycket enkelt sätt att kunna rädda liv på. Att komma till en olycksplats eller hamna mitt i ett hjärtstillestånd är en situation som alla fasar över och det är helt förståeligt, man har ofta inte kunskapen och erfarenheten om situationen och istället för att bidra med hjälp så lämnas ansvaret över till någon annan men nu vill jag att Ni som läser min blogg istället tar befälet över situationen och räddar liv i den mån det är möjligt . Genom att ladda ner ett program på Er mobiltelefon får ni ni på ett enkelt och mycket pedagogiskt sätt en vägledning genom hela räddningsinsatsen . Programvaran kostar ca: 100:- men jag garanterar att Ni kommer alla må så mycket bättre i vetskapen att Ni faktiskt försökte .

Gå gärna in på www.hlrimobilen.se och läs mer , programmet heter CPR Mentor !


Se det mycket pedagogiska filmen på youtube

Inga kommentarer: