tisdag 31 mars 2009

Pengakåt & Socialt inkompetent


Återigen en natt utan speciellt mycket sömn , denna gång för att vi fick larm vid 01.30 , förstärkning till Uddevalla där man hade en mycket tuff villabrand ! Hemkomst vid 5 på morgonkvisten och efter lite morgonbestyr så satte jag mej i passagerarsätet på Chryslern och åkte mot Lerum . Där väntade ett inte alltför uppiggande miljömöte , kunde knappt hålla ögonen öppna !

Därefter begav vi oss , alltså jag och Johnny in mot stan där vi hade en del möten att ta tag i , tror faktiskt att dessa kommer bära frukt . Vi har hittat konstellationer nu som gör att alla parter kan dra nytta av varandra och i slutändan göra det som alla vill - tjäna pengar ! Vet att det är väldigt oförskämt inom bussbranschen att vara kaxig, framfusig, ha höga ambitioner och framförallt tjäna pengar men tyvärr är det sådan jag är . Jag har nog faktiskt roligare om jag trivs med det sociala livet och om jag har pengar . Självklart inte pengar att lägga på hög utan kapital att investera för, kapital att resa för, kapital att ha roligt för. Vi lever bara en gång och man ångrar bara det man inte gjort !
Det jag precis beskrev är min ambition och förhoppningen är att lyckas ...

Tyvärr har min omgivning drabbats av min entusiasm och dom tror jag glömt deras uppoffringar och uppiggande ord , en sak är säker - Daniel glömmer aldrig och Daniel uppskattar sin omgivning mer än någon kan föreställa sig , mitt problem är att jag har svårt att visa det , jag har nog under en tid varit socialt inkompetent !

Puss i ljumskarna och ha en riktigt skön natt kära vänner

Inga kommentarer: