fredag 6 mars 2009

Svar till medjamsande åkare

Om bussen är godkänd vecka 1 så kontrollerar man ändå igen v2 och v4 , detta kostar onödiga pengar . Det finns andra hål att stoppa pengarna i som kommer våra resenärer mer till nytta, om kontrollanterna hade gjort sitt jobb så hade dom sätt att det finns en rem till barnvagnen , om kontrollanterna hade gjort sitt jobb hade dom sett taxeinformationen men dom gör inte sitt jobb och därför är jag förbannad ! Beträffande dina pengar som du nämner kan jag berätta att det i mitt avtal exempelvis utgår en viss summa till hantering av biljettmaskiner, denna kalkyl sprack i december och då är det fortfarande 5 månader kvar . Jag har ur egen ficka nu betalat 4000:- för saker som någon annan skulle betalat om vi nu följt avtalet , därför är jag förbannad ! Den fasta ersättningen som du nämner är beräknad på X år och ett restvärde på X% , om du är bussåkare så borde du veta att det inte finns något restvärde efter X år på dessa bussar , det finns ingen som vill ha dom . Beträffande kraven har man när det gäller mej ställt krav på en buss som skulle rulla i flextrafik men när avtalet skulle börja hade man rationaliserat bort flexen och jag står nu med en oduglig buss som jag inte kan använda till något annat än skoltrafik i princip . Tror säkert du är en jätteduktig bivabåkare och du är säkert någon som bara jamsar med men du ska ge tusan i att prata om saker du inte vet något om ! Kan samtidigt meddela att när det gäller mitt avtal som jag kör i hade vi ett överenskommet pris men samma dag som anbudet skulle in gick dåvarande VD utan min tillåtelse och sänkte anbudet , dessa pengar skulle jag haft i min plånbok! Jag råder dej om du är så oseriös som du verkar att sluta läsa min blogg för okunniga, inkompetenta och odugliga åkare är jag grymt trött på ! Om du nu mot förmodan är en seriös, ärlig bivabåkare, varför vågar du inte skriva vem du är? Fegt .... Fortfarande så lever vi i en demokrati med yttrandefrihet , här får man säga vad man tycker utan att straffas för det .

Inga kommentarer: