söndag 7 juni 2009

Söndag är ingen vilodag

Denna söndag har jag efter en skön sovmorgon ägnat åt till att hänga tvätt , köra en ny tvättmaskin med kulörtvätt av den mörkare skalan, spelat en enormt bra fotbollsmatch där vi i Oilers stod som segrare efter en bragdinsats . Vi togledningen med 3-0 mot serieledarna men efter paus hände något som inte får ske, tappade denna ledning till 3-3 men istället för att vika ner oss så körde vi på och matchen slutade med en 5-3 seger och undertecknad hade 3 solklara assist där Kinger bara kunde stå på mållinjen och placera bollarna i nätet .

Vid hemkomst har jag nu arbetat lite , bl a styrt upp ett litet avtal inför hösten som för mej är strategiskt viktigt och som det ser ut just nu kommer vi att få detta men jag får återkomma när allt är klart .

Tyvärr måste jag säga så har jag upptäckt vissa konkurrenter som nu börjat kopiera min företagsidé och detta är något som jag inte uppskattar utan jag tycker att man får använda sin egen fantasi och hitta uppdrag i sin egen nisch . Därför jobbar jag nu mycket aktivt för att förhindra konkurrenternas framgångar genom att lägga upp en ny strategi som ser ut att gå hem . Ett tips till alla Er därute är att inte se till pengarna alltför mycket ur ett kortsiktigt perspektiv utan se det över 12 månader som är ett bokslutsår i normala fall . Återigen så vill jag vara lite självisk och egocentrisk och säga att min förmåga är underskattad och mina konkurrenter bör inte underskatta mej för då får jag bara mer energi att jobba och det gynnar inte deras verksamheter .

Inga kommentarer: