söndag 21 juni 2009

Min förmåga att reta kollegor

Nu har jag kommit till ett intressant scenario där jag utmålas som en stor skitstövel i branschen bland kollegor , man anklagar mej för att inte spela rent och det kan jag faktiskt till viss del köpa men man skall inte kasta sten i glashus anser jag ! På omvägar har jag nu hört hur kollegor grinar illa för att dom tappar kunder till det lilla bolaget i Ljungskile men om sanningen skall fram så har jag absolut inte tvingat någon utan vi lever i ett fritt Sverige där man gör som man vill, om någon kommer till mej och ber om att vi skall köra så gör vi självklart det om vi anser att vi har kapacitét att klara uppdraget . Jag tackar absolut inte nej bara för att kunden tidigare åkt med en kollega men det kanske alla andra åkare i landet gör men den stora frågan blir ju då hur vi skall överleva i framtiden om vi anser att bussbranschen är helig och där vi inte får ta kunder från varandra?

Däremot är det aldrig någon som säger något om mina konkurrenter som går bakom min rygg och sluter avtal med mina befintliga kunder , jag behandlar andra som dom behandlar mej . Det har aldrig legat i min natur att sitta still och se på när tåget går utan då får man agera , tyvärr är det alltid någon som drabbas !

Bussbranschen är varken helig eller sportslig, man får anpassa sig bara ! Jag har ett mål med mitt företag och det är ett mål jag tänker uppnå , dit når jag aldrig om jag inte vågar stöta mej med andra . Min personliga åsikt är att stora delar av bussbranschen är alldeles för snälla och mesiga .

Många i landet är alldeles för mycket beroende av enskilda kunder , kunder som själva sätter prisnivån just för att man inte vågar ta strid , med denna filosofi blir Ni aldrig erkända av mej som företagare . Tiden när man jobbade för att det bara är roligt är förbi, nu lever vi väl i en värld där vi vill tjäna pengar , pengar som vi sedan kan investera för och leva gott av eller har jag fel?

Inga kommentarer: