lördag 27 juni 2009

EM Final & Dagens Ros - vilket dygn

Det började med att Ljungskilebuss gick till EM Final i U21 eller kanske skall säga att England tog sig dit med god hjälp av min fantastiska personal på plats, på något sätt så vill jag tro att vi har del i framgången eftersom att det mesta av transportlogistiken för landslaget sköts av oss . Nu kör vi mot GULDET ....

När jag idag på morgonen slog upp tidningen så fick jag ytterligare ett glädjeämne , har nämligen fått dagens ros i tidningen ... så här stod det !

"Dagens ros vill ge till Daniel Olsson på Bestcoast Limousine i Ljungskile för all vänlighet och service då du körde Jonathan och hans kompisar till avslutningsbalen på Torreby Slott. Det blev en kväll dom sent skall glömma"

Kan faktiskt säga att jag personligen behövde höra dessa ord efter all skit jag fått från en f.d "kollega" som anser att jag är den största idioten på jorden , en kollega som inte har vett på att göra rätt för sig, en kollega som inte är van att hantera stora jobb, en kollega som snackar skit till mina riktiga vänner inom branschen och allt beror väl bara på avundsjuka antar jag ! Samma fd kollega gnäller på att jag är den enda i branschen som tjafsar om tider och priser och att alla andra han jobbar med är fogliga och bara kör utan att få nog betalt, ytterligare ett bevis på hur röten branschen är, när skall vi sluta acceptera dåliga villkor och ta betalt för våra tjänster? Det är ett hån mot alla anställda busschaufförer att inte ta betalt för på så sätt har man inte respekterat deras yrke anser jag, att vara busschaffis innebär ett tungt ansvar och egentligen borde det vara ett välavlönat yrke men med bussfolk som inte kan räkna så kommer yrket aldrig att få sin status höjd!

Inga kommentarer: