lördag 20 juni 2009

Skräcken i mina ögon


I veckan som gick var det dags för den årliga hälsoundersökningen på PREVIA i Uddevalla eller den årliga hälsoundersökningen igen kanske jag skall säga för jag har redan gjort den på FLORA kliniken i Stenungsund i mars månad men denna undersökning godkändes icke av Uddevalla Kommun så det var bara att göra om den . Snacka om slöseri med skattemedel. Nåväl så är det med skräck i mina ögon som jag tar mej in på läkarmottagningen eftersom att jag vet dom gärna vill sticka mej i både fingrar och kropp med hemska nålar och sprutor , allt för att kolla så jag är frisk . Detta hade jag kunnat svara på utan nålstick för vem känner min kropp bättre än just jag själv , min tilltro till dessa undersökningar har genom åren fått sig en törn kan jag lova ! Det började med att den för mej lite väl gamla sköterskan bad att jag skulle strippa av mej på överkroppen vilket jag motvilligt gjorde då jag vet hur exhalterade dom blir över att se min bleka bringa . Lite blodtryck, invägning, allmänt klämmeri och sedan var det dags för det obligatoriska nålsticket i fingret för att kolla mina blod och sockervärden . Hatar fullständigt nålar eftersom att det än så länge inte funnits en sköterska som stuckit mej rätt och inget undantag denna gången heller ... f - n , det krävdes 3!!! 3 stick i fingret för att få ut rätt mängd blod och givetvis hade hon aldrig sett bättre värden , frisk som en nötkärna men som jag skrev tidigare så hade jag kunnat svara på det utan nålstick . Synkontroll och hörselkontroll, framförallt hörseln visade sig vara extremt god, så god att jag t.o.m fick in fläktljudet i lurarna , damen var helt häpen över hur bra jag hör och detta borde väl skrämma en del av mina läsare . Troligtvis har jag så bra hörsel att både Batman och Stålmannen ligger i lä . Resultatet av undersökningen blir att jag är godkänd av svenska staten ytterligare ett år och i sanningens namn hade jag väl hoppats jag kunde lura instrumenten för gud va skönt det hade varit med ett års arbetsfrånvaro . Nu är det bara att bita ihop och köra järnet .... igen !

Inga kommentarer: