onsdag 24 juni 2009

Sommaren är här nu !

Vilka fantastiska dagar det varit så här i början på veckan , njuter fullständigt av den härliga sommarvärmen som nu kommit . Har varit ute på lite turné i Göteborg under gårdagen där vi bl a gick på stan , kikade i affärer, tittade på folk, njöt av maten på Liseberg . Kan väl säga att för min egen del var det ganska slitsamt just med att gå så mycket som vi gjorde eftersom att mitt vänsterknä inte riktigt är skapat för promenader just nu men vad gör man inte, det som inte dödar, det härdar ! Är ganska envis så därför tänker jag i dagsläget inte uppsöka sjukhuset heller utan tänker försöka träna bort smärtan om det är möjligt , lär ju märka det ganska snart om det går eller inte .

I övrigt när det gäller det arbetsmässiga så är jag inne i slutfasen av bokslutsåret 2008/2009 och det gäller att fakturera klart allt som är, så man får ett resultat som överensstämmer med verkligheten . Lite svårbedömt med resultatet faktiskt då jag genomgått en uppströms fusion mellan två bolag under det senaste halvåret, har sålt och köpt fordon och personal som avgått och tillkommit till viss del . Det lär ta någon månad innan man rett upp allt och siffrorna sitter på pränt men min förhoppning om ett rekordår omsättningsmässigt är ganska stor . Mycket av ett resultat hänger på vilka avskrivningstider man har på sina fordon , egentligen är det inte svårt alls att visa goda siffror om man har en långsam avskrivningstakt . Dock kommer ju alltid verkligheten ikapp någon gång och man får bita i det sura äpplet, så därför har jag valt en strategi där jag har korta avskrivningstider men ändå försöker visa goda resultat . Framförallt i kristider som nu råder är det en styrka enligt mej att klara av det .

Nu skall jag åka ner till garaget och vänta in min ena Limo som varit på uppdrag med VIP gäster från Götet , ska även hämta veckans skörd av brev nere på ICA Rosins och avslutningsvis så väntar en stor latté som jag gjort mej förtjänt av .

5 kommentarer:

Peson sa...

NORDSTRÖMS!!!!!!!!!
Heter det.
ICA Rosins Alltså!
Rock On Again!

Bussbloggen sa...

ha ha ha NORDSTRÖMS HÖRNA med andra ord !

Funderar på att starta en PRIVAT brandkår i Ljungskile , med tanke på alla larm just nu så verkar det vara en god business , skulle gärna ha dej som Boss då, funkar det för dej?

Peson sa...

Jo! Jag skulle inte ta ut mer än en 60: del av en årslön per larm så det hade blivt billigt den senaste månaden.
Sover du aldrig???

Bussbloggen sa...

Nope , jag sover aldrig !
Möjligtvis sover jag räv ibland men d é bara ibland !
Somnar jag så kan jag ju missa ngt kul .............

Trötter sa...

Du e King!!
Nu går jag å tar some shuteye.
Vi Höres:Peson