tisdag 23 juni 2009

Skadeproblem



Nu har det uppstått problem och det beror inte på varken bussar eller spinning utan min stora kärlek till fotboll , efter en problemfri vår på fotbollsplanen så var det nästan för bra för att vara sant ända tills idag vill säga då olyckorna var framme. Den ena av lindrigare art då det bara var två dobbar som for rakt in i fotknölen och bildade ett fint blåmärke nu ikväll men den andra skadan var värre, mitt vänsterknä har nämligen gått sönder och då menar jag sönder på riktigt . Det lät som ett gummiband som brister och numera är stabilitéten borta, svullnaden påtaglig och smärtan horribel . Dock vet jag av erfarenhet att sjukhus på kvällen inte är någon hit och eftersom att jag varit med om det förr så vet jag också att det inte kan bli värre än det redan är så om jag väntar med besöket så gör det inte så mycket . Förhoppningsvis är det bara ett ledband som brustit men tyvärr är känslan kusligt lik den jag hade när jag slet av korsbandet i höger knä år 2004 . jag får helt enkelt avvakta ett par dagar och se hur kroppen reagerar, det tråkiga är att jag inte har några triangelpiller kvar utan bara alvedon och ipren, i detta läget får jag hoppas på min sjuksyster och att hon kanske har ett ess i rockärmen !

5 kommentarer:

Peson sa...

Du borde som jag, inse att våra feta kroppar ej är gjorda för fotbollslir längre!!
Krya på dej!
Peson

Bussbloggen sa...

Jag är alldeles för gammal .... hur är det med dej då gubben?

Peson sa...

Jo då Kungen!
Det blir svårare att nå marken för varje dag som går.
Men det är väl så det är menat.
Rock On:Peson

Bussbloggen sa...

Inatt vill jag inte ha några larm och inte heller fram till 12 imorgon för jag har hela bagaget fullt av nytt porslin som skall levereras in till Uddevalla , det är inte inpackat , hm ! Hur tänkte jag där?

Nordström sa...

Helt Fel!
Inget skall lämmna Ljungskile!
Rock On!!