lördag 6 juni 2009

Nationaldagen 2009



Lördagen den 6 juni 2009 , Sveriges fantastiska nationaldag och det känns nästan som om jag var mitt på Karl Johan den 17 maj när jag stod på torget i Ljungskile förut för att hissa flaggorna . Det va ett jäkla drag i byn , Torghandel, musik, karnevalstämning, otroligt att se hur svenskarna lever upp när det blir den 6 juni . Ni norskar kan slänga Er i väggen för vi svenskar vet minsann hur det går till när man kalasar ! Själv va jag uppe med tuppen , det va nämligen mitt lott idag att sköta samhällets allmänna flaggning , tyvärr hade ungarna igen förstört två flagglinor så det blev ett desarmerat antal flaggor idag som hänger uppe . Inte mycket att göra åt mer än att byta ut ungarnas föräldrar som inte har skött sin uppfostran av sina barn . Gå nu man ur huse kära vänner och njut av den upplupna stämningen som råder runt om i landet . Själv ska jag få besök och besöka , det skall grillas och dricka påskmust, alkoholen får vänta tills en dag då jag varken har jour på brandkåren eller jobb på transportavdelningen .

Inga kommentarer: