tisdag 12 maj 2009

Twitter mannen

Kunde inte behärska mej längre utan googlade in på twitter bara för att se vad det är och gissa om det va lite kul men jag har ingen aning om hur man skall göra och sedan tror jag inte det finns en enda själ som vill följa mina små upptåg . Med tanke på att endast två trogna läsare har registrerat sig på bloggen så ser jag det som en tuff utmaning , hörde någonstans om en lite halvkändis som hade miljontals följare på twitter, hm dit når jag aldrig !

Måndagen är nu annars avklarad och vi har gått in på Tisdags dygnet och med detta ett startskott för två riktigt tuffa veckor med otroligt mycket jobb , vet ännu inte hur jag skall lösa nästa vecka men får nog förlita mej till goda kollegor till en stor del . Men som banken hade sagt - omsättningen är ju riktigt bra och det kan jag hålla med om men sedan skall det ju bli ett netto över och det är ju det vi skall leva på . Med för många inhyrda kollegor så minskar ju detta .

Vill idag rikta ett stort tack till Sveriges mest lojala medarbetare Jerry och Edvin , utan dessa herrar hade livet varit tufft .

I veckan kommer jag förhoppningsvis ro iland ett projekt som pågått sedan några månader tillbaka och när detta är i hamn så kommer en ny värld att återigen öppna sig för oss , det gäller att hänga på tåget innan det lämnar perrongen som man säger. Har dessutom långt gångna planer med en ny kund som hört av sig och faller bitarna på plats så kommer detta också bli ett startskott på en ny era för oss på Ljungskilebuss . Man kan inte bara sitta still och grubbla över förlorade anbud utan det gäller att bita ihop och komma igen , nu fick jag en gratischans in på en ny marknad och denna skall jag försöka nypa så gott det går .

Har nu även sålt min gamla konferansbuss av märket Volvo VanHool till en utländsk kollega och jag fick väsentligt mycket mer än vad Evobus erbjöd mej i inbyte så nu tror jag att mitt förhandlingsläge har förbättrats . Näst på tur att säljas är Setra 315 GT av årsmodell 1998 till priset 500 - 550.000:- någonstans ! Intresserad?

Vill även tacka en mycket god Stockholmskollega för ett fint jobb framöver där vi får iväg Mercedes Sprinter på 2-3 veckors jobb , inte helt fel när skolorna ändå slutat . Nä nu är det dags att krypa till sängs , det är en dag imorgon också och då kommer jag somna i en säng i det vackra landskapet Skåne .

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad då, registrera sig???


//karlredig