tisdag 12 maj 2009

Kvar blev resväskan


Vilken dag det här blev då !!!

Lite lagom virrig imorse så for jag upp ur sängen , grabbade tag i resväskan och åkte ner mot Göteborg där jag skulle hämta 25 glada pensionärer som skulle ut på tur. Jag trodde allt var helt under kontroll, det kändes bra och min kropp var harmonisk ända tills jag kom på att resväskan stod kvar ute på garageplan i Ljungskile . Jag var alltså på väg på en övernattningsresa utan bagage men va tusan , inte hela världen, jag kan ju köpa kläder tänkte jag ! När jag kom fram till den bestämda uppsamlingsplatsen så dök nästa frågeställning upp , var är gästerna? Ringde kunden och frågade och möttes av ett långt skratt tillbaka , nä du lille vän ! Det är imorgon vi skall åka ... Bättre att vara ute en dag för tidigt än en dag för sent tänkte jag och åkte hemåt igen . Istället för en lugn dag med trevliga pensionärer får jag nu stå ut med skolbarn som är på utflykt ...... Troligtvis kommer det hända fler grejer innan dagen är över !

1 kommentar:

Anonym sa...

haha vad galet... :)