söndag 31 maj 2009

Gräsmatto marodören





Idag har jag verkligen tränat och det känns i kroppen , man skulle kunna säga att det var naturträning då jag under hela året undvikit att klippa gräsmattan. Just gräsklippning är det absolut tråkigaste jag vet men jag har kommit på att det är mentalt för det är just själva uppstartandet av gräsklipparen som jag tycker är jobbigt . När den väl är igång går det bra men att starta den , f-n vad det tar emot , just för den sakens skull så äger jag ingen fungerande gräsklippare och då har jag ju det att skylla på när grannarna gör narr av min trädgård . Men som ni ser på bilderna rådde det nu kris och jag fick bege mej till smultronstigen för att låna en stark maskin av min arbetskamrat på brandkåren . Man skulle kunna säga att jag tagit igen hela årets gräsklipparkvot på en enda dag eftersom att jag nu klippt gräset 4 gånger på en dag och det ser bara lite bättre ut . Detta innebär att grannen där uppe kan glömma att jag kör den tillbaka för jag måste göra det ytterligare en gång inom den närmsta veckan .

1 kommentar:

Anonym sa...

Men? Nu vart jag förvånad och bestört. Varför ska man göra det där eländet själv för?
http://www.husqvarna.com/se/homeowner/products/robotic-mowers/husqvarna-robotic-mowers-for-homeowners/

Sån trodde jag minst att en alert pojk som du hade. :)

Själv har jag bara en balkong, om det mot förmodan skulle börja växa gräs där antar jag att polisen skulle hjälpa mig med att klippa det :)

/LB På ett skojsamt humör denna afton