måndag 4 maj 2009

Kort & Gott

Lite kort & gott om saker som hänt, saker som inte hänt, saker jag gjort och saker jag kanske borde gjort tidigare ! hm ... jag är inte som andra !

Länsstyrelsen , ja jag säger bara svenska myndigheter och paragrafrytteri . Varför är det så förbannat svårt att se helheten, varför tror man att alla fuskar och bedriver bluffverksamheter? Jag har sedan slutet av februari kämpat mot Länsstyrelsen för att få undantag från taxameter och gulskyltning på min Limousine, handläggningstid 3-4 veckor meddelade man och efter närmare 7 veckor kom svaret och det blev negativt för min del . Limousine är att betrakta som en vanlig taxibil, detta kunde man väl sagt från början så hade jag sluppit att betala tusenlappar i ansökningsavgifter . Detta kommer nu innebära att jag gör allt som förpliktigar med alla installationer men detta kommer också innebära att Sverige i sin helhet får problem med mig då jag kräver att bli behandlad på lika villkor enligt lagen om sund konkurrans. Som läget är nu så är jag och min Chrysler satta ur spel eftersom att vi inte kommer in på flertalet taxifickor, vi får inte plats i en vanlig taxiruta. Jag kommer nu kämpa för dispenser och ombyggnationer runt om i landet och detta kommer inte bli billigt . Jag kommer även ge mej ut på krigsstigen när det gäller konkurrenter som har liknande verksamhet för skall jag konkurrera så skall jag göra det på lika villkor . Det roliga i hela historien är att Länsstyrelsen i Västra Götaland inte har samma syn som exempelvis Stockholm eller Jönköping . Jag trodde i min enfald att Svea Rikes lagar gällde i hela landet men tydligen inte .

Det positiva i hela historien är ju att jag numera kan plocka upp folk på gatan och på så sätt dra in extrapengar till mina amorteringar , jag kommer även in i taxiverksamheten och får en hel del ny kunskap som i förlängningen kanske kan resultera i andra anbud .

En annan sak som jag nu kan lägga till handlingarna för ett tag är leverantörsfakturorna som är inlagda och betalda . Dock måste jag poängtera en lustighet med vissa öleverantörer , man daterar exempelvis fakturan den 28/4 vilket var i tisdags förra veckan, man sänder via B-post och det gör att den ankommer mej den 3/5, har man invändningar skall dessa senast vara gjorda den 6/5 och betalning skall vara till handa den 8/5 , hur fan tänker dom? Om jag nu exempelvis skulle varit bortrest så hade jag ju missat allt och i värsta fall fått en prick i registret. Va har hänt med 30 dagar undrar jag?

Nu till lite TV , har precis sett avsnitt 8 av Ballar av Stål och jag säger bara grymt, det är så jäkla bra att jag redan väntar till säsong nummer två . Soneby Citysports är ju helgrymt, att bara komma på den spelidén kräver ju sin man !
En annan av favoriterna som kan liknas vid mej själv är och detta får bli kvällens avrundning - EN JOBBIG JÄVEL !

Go natt

Inga kommentarer: