fredag 8 maj 2009

Min vän Göran

Fick idag ett mail från min vän Göran , får nog säga den eminenta Göran som har talet & skriften som en gåva från ovan . Mitt i hetsen tog han sig tid att skriva några uppmuntrande ord som gav mej arbetsglädjen tillbaka .

Nedanstående är ett utdrag ... ett kinesiskt ordspråk enligt honom själv !

"en drake lyfter inte i medvind, den behöver motvind för att lyfta"

Detta stämmer så väl in på mej för tillfället för just nu blåser det kraftig motvind!

Förövrigt så önskar jag dej ett riktigt stort lycka till med dina kålhuvuden och att du snart får ditt slott , när det är i hamn så ser jag gärna att en inbjudan skickas till Ljungskile. Om du behöver transporthjälp så har jag en Scania som jag klassar som fraktfordon och inte buss , denna får du gärna utnyttja hela sommaren för den bussen kan jag inte använda till något annat än att just frakta grönt i !

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan få ytterligare ett uppmuntrande kinesiskt ordspråk:
- När korta män kastar långa skuggor är mörkret nära!
Bry Dig inte om Hedström. De skuggor han kastar har ingen varaktighet eller substans! Han är bara avundsjuk på att Du kommer att lyckas bättre än han.

Jag vill också skicka med en kram till Din Scania! Det är inget fel på den. Scania är lika bra som något annat. Felet är väl den Buss i Väst-specade karossen. Släng en känga till dem istället.

Ha en trevlig helg!