måndag 25 maj 2009

Pappersflyttare nummer 1

Jag tillhör mest troligt världseliten i pappersflyttning , under maj månad har jag avancerat till top 3 och pilen pekar fortfarande uppåt . Ibland förstår jag inte hur jag bär mej åt men det ligger säkert i generna . Nu är halva köksbordet brukbart igen men när jag tänker efter om jag slängt eller sorterat bort något så är svaret nej , istället har pappren hamnat i nya högar fast högarna är nu något färre bara och det är därför det ser ut som jag jobbat . Hm , komplicerat? Nä jag vet att Ni förstår mitt tankesätt nu . Dock har jag hunnit med en sak och det är att jag har lagt in leverantörsfakturorna i datan nu och återstår är bara betalningen men detta får bli någon annan dag för varför skall jag betala innan förfallodatum när merparten av kina kunder betalar efter förfallodatum?

Ska strax bege mej ner till den stora staden Stenungsund i söder för att ha ett av årets viktigaste möten , ett möte som kan generera ett samarbete som jag tidigare inte haft . Man måste ju hitta nya vägar och affärsuppgörelser om man förlorar jobb, det går inte att bara sitta kvar på perrongen och titta när tåget går . Frågar man folk så är det väldigt få människor som tror jag jobbar alls för jag är en mästare på att få det att se ut som semester , går ofta i shorts och rayban, dricker latté, umgås med vänner och faktum är nog att det är så också ... hm ! Varför skall man jobba ihjäl sig när det är fint väder , som jag brukar säga "det gäller att jobba rätt bara och dra in dom rätta jobben, så kan man ha det ganska bra mellan varven" , dagens möte kan innebära några extra lediga dagar i sommar eller så innebär det att jag får några extra arbetsdagar där jag får försöka hitta något annat samarbete !

Framtiden får utvisa , vad som dock är säkert är att jag måste ha någon form av semester sammanhängande !

Inga kommentarer: