måndag 4 maj 2009

Måndag hela veckan

Då var det måndag igen och full fart , faktum är att nu kommer maj månad kännas som en väldigt lång måndag då det är fullt upp ! Nu finns det ingen tid att slappna av och det gäller att vara helskärpt så att ingenting missas . Har idag nätverkat lite med mina goda kollegor på Orusttrafiken för att se om vi kan hitta lösingar där vi kan jobba ihop och försöka lösa bådas transportbehov tillsammans den närmsta tiden! Utöver all planering som nu ligger i tiden kommer även allt pappersarbete som inte får underprioriteras då detta är en mycket viktig bit , mina leverantörer vill ju ha betalt för sina fakturor precis så som jag vill ha betalt för mina . För tillfället märker jag av ett ganska stort problem med kunder som inte betalar i tid och faktum är att det bl a handlar om kollegor som man hjälpt när det varit kris . 50% av alla kunder släpar med sina fakturor för tillfället och nu krävs det kraftinsamling för att stävja detta . Denna hantering tillhör kategorin onödigt arbete och jag har egentligen så mycket annat att göra än att jaga fordringar . Det finns säkert andra där ute i cyberspace som har samma problem .

Inga kommentarer: