tisdag 5 maj 2009

Status Quo



När jag nu ändå sitter och är sentimental över rådande världsläge så kan jag inte låta bli att ta med en av världshistoriens bästa låtar, en låt som aldrig tycks gå ur tiden med tanke på vad som händer . Första gången jag upptäckte den var när jag gick i småskolan och fick följa med min goda kamrat Fredrik Larsson hem efter skolan, vi kunde sitta i timmar och bara lyssna på Status Quo och äta Hasselbackspotatis som var gjorda av pappa Ronny . Efter skoltiden flyttade han från kommunen men nu har han kommit tillbaka och återigen är vi förenade i samma fotbollslag , tänk hur det kan bli egentligen?

Jag önskar nu att det skulle kunna bli stilla nere i mellanöstern och att dom amerikanska soldaterna får komma hem till sina väntande familjer .

Inga kommentarer: