fredag 8 maj 2009

Busy man

Nu skall jag försöka reda upp mitt kryptiska inlägg som jag skrev häromdagen och det kommer antagligen som vanligt bli lika svårt att tyda i allafall . Beträffande matchen igår mot Munkedal så spelade vi 3-3 efter att ha haft ledningen två gånger i matchen och massor av sumpade chanser varav ett stolpskott . Jag ser det som två förlorade poäng och smolket i bägaren kom efter 5 minuter i andra halvlek då det högg till i baksidan på vänster lår , en lättare bristning var ett faktum . Kände igen symptomet direkt då jag råkat ut för det i båda låren X antal gånger efter min korsbandsoperation 2004 .

När det gäller Stalkern så har det idag varit lugnt på telefonen men jag ser att han är aktiv på webben där han gör allt han kan för att stänga ner mej på olika sätt . Bakgrunden ligger i att jag annonserade min Chrysler Limousine inom tjänster på Blocket och han reagerade mycket starkt på att jag valde att påvisa skillnaderna mellan vanliga och enkla Lincoln bilar och då en Chrysler som är några snäpp exklusivare . Själv har han nämligen två vita Lincoln och kör med och det är klart att det inte är roligt att höra men å andra sidan så bor vi 60 mil ifrån varandra så jag förstår inte hans starka reaktioner som gjort att han förföljer mej och försöker sätta dit mej för olika saker . Det gick så långt att han kom med konkreta hot på telefonen och Ni som känner mej vet att jag inte tål sådant . Jag har ett företag som valt att kategorisera sig som mer eller mindre lyx och detta marknadsför jag gärna oavsett vad andra tycker . I Sverige har vi yttrandefrihet och den utnyttjar jag mer än gärna som Ni märker !

I och med att jag startade upp min Limoverksamhet så har jag fått många ovänner då dom är livrädda för konkurrens , trodde att bussbranschen var den värsta branschen men har nu upptäckt att Taxi och Limo är ännu värre . Varför kan jag inte hålla mej undan? Fast å andra sidan , striden & hettan kännetecknar väl mej ! Mitt mål är att städa upp så gott det går inom Limobranschen och göra folk uppmärksamma på att 80% av åkarna utför trafik olagligt mer eller mindre . Detta måste stävjas !

I mitt inlägg kunde man även notera en ny affärsidé och detta är nog det roligaste av alla utmaningarna , problemet är att jag inte kan berätta om den då detta skulle ge min konkurrent ett försprång för jag har bara en konkurrent inom detta område och till dennes nackdel ligger att dom missköter kunderna just nu och det skall jag dra nytta av och återigen påvisa tilliten till Ljungskilebuss !

En annan rolig sak som hände igår natt ....

Onsdag kväll ringer det en ny kund och ställer frågan "Jobbar Ni på natten? eller rättare sagt vill Ni ha en körning?" Absolut blev mitt svar , Ni väljer tid och vi kör ! Underbart med sådana leverantörer blev deras svar och så berättade dom bakgrunden ... Dom hade bokat med en konkurrent men när gruppen blev försenad efter dagens övningar så ringde dom upp och bad om att flytta tiden 2 timmar så avresan skulle bli kl. 24.00 , svaret från konkurrenten blev att dom jobbar absolut inte senare än kl. 21.20 och därför bokade dom av gruppen rätt och slätt . Man hjälpte inte till att fixa en ny transport , man lämnade inte ut några nummer till ett bussbolag som kunde hjälpa till utan sa bara, NEJ vi vill inte köra så sent , lös det själva ! Vilken jäkla tur att Ljungskilebuss fanns i närheten och vi är absolut inte rädda för att jobba och det bästa av allt , jag körde gruppen i min nya VIP buss och gissa om responsen blev god .

Inga kommentarer: