måndag 26 januari 2009

Starbucks - vårt favoritställe






Ytterligare en anledning att flytta till fantastiska Miami är maten, här existerar inte små portioner och låga kalorinivåer, alltså ett ställe som passar mig . Stora biffar, enormt goda revben, härliga bakelser, subway smörgåsar i varje gatuhörn och framförallt har man Starbucks , vad skulle man som europé göra om inte Starbucks fanns? Ingen risk man går hungrig från en restaurang i detta förlovade land . I och med att jag nu skriver detta vet jag att många vänstervridna vänds emot mig , tysta så tänker dem säkert att jag är en jäkla idiot som lovordar USA men faktum är att efter mitt besök här så har jag omvärderat min åsikt . Amerikanarna i helhet är ett väldigt vänligt folk . Man hälsar även om man inte känner varandra, dem bjuder på sig själva och framförallt är man väldigt hjälpsamma, här har svenskarna mycket att lära . Sedan självklart så hade dem kunnat tona ner sig lite och inte hela tiden ha sin strävan efter att störst, bäst och vackrast .

Inga kommentarer: