tisdag 27 januari 2009

Flygplatser - oh so boring






Såg fyra flygplatser under semestern och jag kan inte påstå något annat än att det är bland dem tråkigaste ställena som finns , här finns ingen glädje alls utan man känner sig som en tillfångatagen terrorist oavsett var man befinner sig . Bara det att stå och klä av sig inför 100 tals människor bara för att man har hört en signal i detektorn . På flygplatser existerar inte integritet och tillit utan här behandlas alla som skurkar fram tills det att motsatsen är bevisad . All administration skapar däremot arbetstillfällen och på så sätt minskar väl arbetslösheten . Mitt personliga dilemma ligger i att jag aldrig kan se oskyldig ut så därför åker jag alltid in på kontroller där man ställer massa obehagliga frågor och när man hamnar där så ser jag givetvis ännu mer skyldig ut . Bland dem absolut tråkigaste flygplatserna som finns är nog Frankfurt, transithallen tar aldrig slut och det påminner antagligen om ett läger från världskrigen frånsett att det här finns fönster .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske Västtrafik har ett finger med i spelet här också (du säger ju att dom också terrar dig)

Bussbloggen sa...

ha ha ha !
Antagligen är det väl någon på Bivab som tipsat Västtrafik som i sin tur tipsat dem utländska myndigheterna . Det är många som skulle vilja se att jag försvann spårlöst , tänk vad bussbranschen skulle må bra då , kvar är bara en massa gubbar som jamsar med och aldrig protesterar mot orättvisorna ! Det finns många som önskar jag bytte yrke, det kan jag lova !