fredag 30 januari 2009

jag har sökt till TV underhållning

För en månad sedan så skrev jag ett långt mail med bifogade bilder till TV4 där jag ansökte om att få bli en av deltagarna till matprogrammet "Halv åtta hos mej" , tydligen så måste jag missat något i ansökan för här sitter jag nu och ser att programmen drar igång på måndag och då utan min medverkan . Hade ett gediget innehåll i mailet där jag beskrev smakprov av mina rätter som jag skulle servera men jag glömde såklart notera att dem fått jäkligt bra TV om dem tagit med mig . Nu hamnade jag istället utanför startfältet och på så sätt gick jag även miste om att kanske vinna 15.000:- på ICA , Vad skulle jag då serverat? Skulle som en apertif ha en god drink med ett alkoholfritt alternativ samt små plockisar till detta, specifika från Västkusten, som förrätt en Västkustcanapé bara för att gästerna skulle få märka av miljön . Därefter skulle vi hugga in på en riktigt saftig inbakad oxfilé med potatisgratäng och som avslutning en riktigt fin Creme Bruleé med bränt råsocker, bärsås samt en gräddklick . Avslutningsvis kaffe och likör .... Detta dög alltså inte för TV4 , till nästa säsong skall jag vara med och då får vi se vad det blir för meny . Jag får lägga mig i träningsläger med kocklandslaget tillsvidare !

Inga kommentarer: