onsdag 7 januari 2009

Soteld på Backamo - Ljungskile

Vid 01.15 natten mot onsdag så gick larmet återigen här i Ljungskile , denna gång gällde det en soteld i en villa på Backamo . Märkte direkt när jag åkte hemifrån att det var blankis på vägen så därför iakttog jag största försiktighet på vägen . Min lott blev återigen att köra följefordonet dvs tankbil 124 ,att köra buss i halt väglag kan vara nog så jobbigt men att köra en tankbil med 10 kubik vatten i flaket är mycket värre, en last som rör sig när det är glashalt är inget man skojar bort . Meddelade därför både min förman samt SOS att jag kör försiktigt mot brandplatsen, bättre att komma fram än att inte komma fram alls är mitt motto numera . Förr var det annorlunda, på den tiden var man lite het men vi alla blir ju äldre och visare! Sotelden var ganska lugn och jag återgick efter en halvtimma mot stationen igen.

Inga kommentarer: