torsdag 1 januari 2009

Rött kort av Göran !

Riktigt kul att på omvägar få höra hur man blivit tilldelad rött kort, att bli utvisad från branschens finrum i 2 månader för att man vågar säga sanningen . I min blogg så skrev jag för ett tag sedan angående bussbränder och hur många bolag inte gråter speciellt mycket när deras äldre fordon brinner upp , jag skrev också att det beror på brist i underhållet , ibland kanske en medveten brist . Har även fått detta bekräftat från både VD positioner på företagen samt av deras anställda, att Göran Demnert inte tror mygel förekommer i vår bransch när det förekommer i alla andra är ganska banalt , varför skulle branschen vara ärlig i dessa fall när man inte är ärlig någon annanstans . Det myglas med löner, arbetstider, skatter och givetvis med försäkringar . För er som läst mitt inlägg så skrev jag som en slutkläm som lyder "Vet att min teori väcker uppmärksamhet , vet att den upprör men tar man inte åt sig av den, så kan ni bara lämna den till att vara en teori" . Tydligen har någon i sammanhanget tagit åt sig rejält, det verkar som om jag trampade någon på tårna, satte hammaren på spiken . Men jag måste säga att det verkligen är typiskt för vår bransch , vågar man säga vad många tänker, vågar man stå för sin sak, vågar man provocera så blir man straffad av övriga . Till Göran Demnert kan jag säga att du inte är först med att ge mej rött kort, det har hänt förut både inom bussbranschen där avstängningen den gången var betydligt mycket längre, den har nämligen inte gått över ännu samt så har jag fått rött kort på fotbollsplanen några gånger , visst ett par av dessa för tjat men det är ju sådan jag är . Vill bara slutligen säga att om Göran Demnert anser att branschen är ren, fin och ordentlig så vill jag inte se något mer gnäll i dina små spalter . Ärligt talat , bussbranschens egna Blondinbella, dax att komma ur glasbubblan och faca verkligheten ! Bussbränderna kommer fortsätta och vi kan bara hoppas att inga skadas eller omkommer , kan även hoppas att regler och lagar ändras så att man sätter mer press på dem som utför trafiken . Gott nytt år på dej, branschens egna lilla Bella !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Daniel-Göran 1-0

Anonym sa...

Skillnaden är ganska stor mellan att avsiktligt "tutta på" resp att minimera underhållet (det förebyggande) och enbart laga det som är trasigt.
Att bussbränderna ökat rejält jmf med hur det var för 25 år sedan beror delvis också på miljötänkandet.
Som deltidsbrandman tror jag att du förstår vad jag menar.

Bussbloggen sa...

Som deltids brandman så vet jag precis vad jag talar om , förstår inte varför alla hakat upp sig på att jag medvetet skrivit att man eldar upp sina fordon? Det har jag aldrig sagt .... Däremot så reparerar man inte ens det som är nödvändigt när fordonen blir för gamla, det är därför vi har så mycket bränder här nere ! Tro mej, jag vet vad jag pratar om ... Det finns inte en som gråter när en gammal buss brinner upp, alla känner ju pengadoften ! Men i Stockholm är det kanske mer ärliga människor, ni har väl inga som fuskar där uppe på Sveriges baksida? Kan nog inte hålla med om att den stora ökningen bränder beror på miljötänkande, utan det beror snarare på brist i miljötänkande, utvecklingen har gått för fort och mänskligheten har inte hunnit med !