fredag 30 januari 2009

Julmustberoende - ett allvarligt tillstånd

Har sedan en tid tillbaka upptäckt att jag har en allvarlig sjukdom eller tillstånd kanske man skall säga, jag är nämligen beroende av julmust ! Har tidigare år inte alls upplevt problemet så stort men nu när julmusten tog slut i affären för en tid sedan så förstod jag allvaret . Imorse vaknade jag 05.30 alldeles kallsvettig , trodde jag åkt på någon influensa men efter att ha dragit i mig 2 x 33 cl julmust så släppte allt , jag mådde prima igen . Nu våndas jag över hur jag skall klara sommaren då det inte tillverkas någon , min pappa var ute på en shoppingrunda häromdagen och hittade en affär som fortfarande har kvar denna underbara dryck, jag måste få han att åka tillbaka och köpa på sig ett lager backar så jag klarar sommaren . Någon som har tips på avvänjningsklinik som har hand om julmustfall?

Det dricks ca 60 000 000 liter julmust varje år
Drygt 45 000 0000 liter dricks i december
45 000 000 liter läsk är ungefärligen halva läskförsäljningen i december
Coca-cola är den läskedryck som säljs mest i Sverige per år, men varje december förändras det.

Jag har sedan julmusten lanserades druckit i snitt 3 st/dag och det låter ju inte mycket men då skall man ta med i beräkningen att jag varit borta 18 dagar på semester och där fanns ingen julmust att tillgå !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Daniel "julmust Olsson :)

Anonym sa...

Hemköp i Femman huset Göteborg såg jag hade Julmust kvar ett rätt gott parti!

Bussbloggen sa...

Farsan levererade två backar idag men det kommer inte räcka på långa vägar så jag tackar för tipset och tar mej nog en vända till storstaden ....