fredag 2 januari 2009

Förtydligande angående Bussbränder !

Tydligen har mitt inlägg angående bussbränder fått igång tankeverksamheten hos en del åkare inom branschen , upprörda känslor vädras och man anklagar mig för att sprida falsk vittnesbörd och bara av att anklaga så begår man både tjänstefel och lagbrott . Det finns inte skrivet någonstans i mitt inlägg att bussägare eldar upp sina fordon för att få försäkringspengar , inlägget handlar inte om det alls utan poängen är att man medvetet brister i underhåll för att spara pengar och skulle ett fordon råka brinna upp så är det inte speciellt många som gråter floder . Förstår inte hur svårt det kan vara att läsa en text rakt upp och ner och förstå innebörden utan att behöva lägga till egna slutsatser? Jag skrev i ingressen att det är en teori jag har och tar man inte åt sig så behöver man inte reagera men tydligen har detta väckt känslor i allafall . Jag eftersträvar hårdare krav, så att branschen kan återupprätta sitt en gång goda rykte !
Go natt och sov gott

Inga kommentarer: