tisdag 21 april 2009

SSK Oilers


Lovade att göra en återkoppling till min comeback på fotbollsplanen och den kommer nu , faktum är att jag troligtvis är övertränad för tillfället efter att ha genomgått två träningar och en match sedan i torsdags, det va längesedan jag utsatte min kropp för dessa påfrestningar, det känns ovant ! I vilket fall som helst hade vi B-lags premiär i måndags borta mot bönderna från Hjärtum och det kunde väl gått bättre eller rättare sagt, så länge vi hade konditionen på vår sida så dominerade vi matchen men efter halvtidsvilan hände det (igen) , orken tröt ! Men fram tills dess hade vi tagit ledningen med både 1-0 och 2-1 , inga mål från min känsliga högerfot dock två framspelningar varav den ena riktigt snygg med en klack . Efter paus fick hela backlinjen kramp och Hjärtum gjorde 3 mål på 5 minuter och så var den matchen körd , förlust 7-2 ! Men vi gråter inte över spilld mjölk , biter ihop och kommer igen ! Det mest glädjande med matchen var väl domaren Lasse Carlén som jag stött på många gånger under åren , senast jag träffade honom var på en bar i alanya och då berättade han för mej hur ful jag egentligen är på fotbollsplanen och det va ganska kul att höra faktiskt för jag har aldrig sett mej som en ful spelare mer än till utséendet ! Dock har jag nu blivit äldre och mer vis och därför fick jag inga gula eller röda kort alls igår , gick mest och småpratade om nästa resa som troligtvis går av stapeln V.37 ner till Alanya igen . Carlén tyckte vi skulle köra en liten reunion och prata gamla minnen och där var jag inte sen att hänga på .

På torsdag smäller det igen fast då är det A-lags premiär för året för mej , vem hade kunnat ana att jag skulle vara på en fotbollsplan fyra gånger under en vecka? Låter som om jag behöver en veckas SPA semester efter detta .....

Inga kommentarer: