tisdag 28 april 2009

GRATTIS Orusttrafiken

Då kom resultatet från upphandlingen i Stenungsund och som det ser ut så blev det Orusttrafiken som fick köra vidare och vi andra ser ut att bli av med jobben tyvärr men va tusan , vi kan inte gräva ner oss nu utan vi får helt enkelt jobba vidare och försöka hitta andra alternativ att sysselsätta oss med . Livet är fullt av utmaningar och nu står jag nog inför den största av dom alla för jag vill verkligen inte säga upp något folk då sammansättningen i företaget är alldeles för bra just nu . Det känns oerhört tråkigt att behöva lämna alla fina barn efter 5 år tillsammans, det har varit många roliga stunder i skolbussarna, allt har fungerat i princip smärtfritt och det verkar som om alla har varit nöjda . Nu får vi blicka framåt istället och se oss omkring efter andra jobb men det är ju så livet är , ibland får man framgång och ibland får man motgång . Jag önskar den nya entreprenören all lycka på småvägarna och hoppas att även Ni får ett framgångsrikt avtal utan olyckor och missöden . Det som blev avgörande var priset där konkurrenten hade hittat något sätt att spara in på som jag tydligen har missat .
Det är med sorg i hjärtat jag skriver dessa rader .....

Inga kommentarer: