tisdag 21 april 2009

Polis trakasserier

Nu börjar jag tröttna på Polismyndighetens betéende mot mej , snart anmäler jag dom för ofredande för jag får inte vara i fred någonstans när jag är ute med min något förlängda bil . Alltid skall jag bli invinkad åt sidan och ständigt dessa frågor om vem som sitter i bilen? är jag nykter? Har jag stulit bilen?

Jag är av den åsikten att Polisen skall ägna sig åt till att stävja brott , ta fast kriminella och vara till allmänhetens förfogande . Man skall inte märka dom utan dessa myndighetspersoner skall liksom smälta in i miljön och inte störa ordningen . Ibland får jag dock uppfattningen om att dom är ute och provocerar fram tråkigheter istället genom att visa sin makt och sitt begär till makt .

Nä, skärpning på Er annars blir lilla jag grinig på riktigt och det vill Ni inte !

Dock vill jag idag tacka högre makter för att mitt körkort fortfarande finns i plånboken och det var nog bara ren bonntur som vi säger här i byn . Hade precis satt på dom fina och nya sommardäcken nere i Stenungsund och ville liksom prova bilen på vägen hem , se så att hjulen sitter fast och klarar en lite högre hastighet . Att inte höra ljudet från vinterdäcken är ju underbart och med stereon på hög volym så drogs jag bara med i farten . Kom upp mot Ödsmålsbron och mätaren pekade på 180 km/tim , jag vet att jag inte får köra så fort men jag skulle ju bara prova .... Kom upp mot Ödsmålsbron när en SAAB kombi kör ut framför mej med släckta ljus, han kom från en saltficka som jag kallar det . Eftersom att hastigheten var lite hög så släppte jag på gasen och gick ut i vänster körfält , samtidigt som jag kör om så blickar jag in i bilen och visst, där är det , märket som alla fasar för - polismyndigheten ! Jag lät gaspedalen vara tills mätaren pekade på normal hastighet och därefter körde jag med hjärtat i halsgropen utan att bli stannad , varför förstod jag 3 km längre fram . Man var fullt upptagna med en Volvo komi från 90-talet och antagligen var det den stackars volvoägaren som räddade mej idag men samtidigt så känner jag viss sorg för honom då det antagligen blev ganska dyrt för hans del . Hade jag vetat vem det var skulle jag sänt ett blomsterbud .....

Inga kommentarer: