onsdag 15 april 2009

Hackers på Res & Trafikforum


Kunde inte låta bli utan känner mej tvingad att ta med detta inlägg från vår goa gubbe Bjarne på Busstidningen , det stod att läsa i hans blogg den 3 april och jag tar med det för att varna alla läsare att ha bättre uppsikt över sina datorer så man inte blir drabbad av sabotage för det är väl sabotage Mikael Heinig drabbats av för inte är han väl så korkad att han saboterat för sig själv?

"A propos Ulo och Mentor (som äger Res & Trafikforum) så har någon (välvillig) person sänt mig två kuvert och ”varnat” mig för att samarbeta med Ulo Maasing. I det andra kuvertet låg många kopior av mejl som Ulo skickat till en viss person inom Mentor. De här mejlkopiorna förväntas nog så split mellan mig och Ulo eftersom Ulo i mejlen bl a varit kritisk mot mig.
MEN självklart skulle han vara det - då - vi var ju då ”bittra fiender”.
I dag är vi mera - som när vi tidigare under många år jobbade tillsammans på Svensk Omnibustidning som sedemera blev ”Busstidningen” - goda vänner och inspirerande arbetskamrater.

Det märkliga är att någon måste ha gått in i Mentors vd:s dator och kopierat dessa mejl. För det kan väl aldrig komma på fråga att VD Mikael Heinig själv har skickat de två ”anonyma” breven…
Mikael Heinig - du bör nog skydda din dator bättre - annars kan du drabbas av obehagliga och illasinnade rykten."

Inga kommentarer: