måndag 20 april 2009

En Tänkares dagbok ....

En person frågade mej i fredags eller rättare sagt påpekade att jag är en tänkare mest troligtvis och absolut har hon rätt, jag gör inget annat än tänker och tänker hela dagarna med väldigt varierat resultat . På ytan märker man det säkert inte men för mej innebär det ro och frid att tänka och jag kan tänka på precis vad som helst och för den som är vaken så kan man hitta en röd tråd emellanåt, man kan se ett mönster och framförallt kan man se att det finns någon bakom den där fasaden som jag har ute bland folk . Jag gillar inte när folk kommer mej för nära inpå livet , när folk vill veta om saker dom inte har med att göra, jag tycker inte om falska människor men utåt sett ihop med dessa så märker man det inte men jag vet och det räcker för mej . Jag har skrivit det förut och jag gör det igen, det kan aldrig påtalas tillräckligt tycker jag men riktigt sanna vänner är värdefulla för mej och Ni där ute som läser detta, ni vet också om ni är en sann vän eller inte . Det som kännetecknar är att hon eller han inte snackar skit bakom ryggen, dom är ärliga och uppriktiga oavsett vad det gäller , en vän ställer upp och jag ställer upp tillbaka.

Den gångna helgen har allt rullat på i 180 men ändå på något konstigt sätt har jag hämtat andan i mina små tankesmedjor med mig själv och nu är det mycket som snurrar runt i huvudet kan jag lova . Är vid vägskäl av olika slag och jag måste varje dag göra ett val och dessa val är inte alltid så lätt för dom kan såra andra och dom kan ibland uppfattas som väldigt egoistiska . Detta mår jag inte så fruktansvärt bra över men det är ju så livet är - vi måste välja varje dag . I affären måste vi välja vad vi ska köpa, i arbetslivet måste vi välja, på fritiden måste vi välja och som jag känner det just nu så väljer jag bara sådant som är bra för mej själv och det är egoistiskt och inte alls roligt för min omgivning . Men med detta så finns det en strategi bakom och den ser bara jag , tyvärr är det ingen idé att förklara för det finns ändå ingen som skulle förstå . Man lever bara en gång och man ångrar bara det man inte har gjort . Jag vill inte dö i förtid och titta ner på jorden och tänka på allt jag skulle vilja göra , jag vill inte sitta på ett ålderdomshem och tänka att det borde jag gjort . Nä , jag lever nu !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ord direkt från hjärtat här. Fantastiskt skrivet, imponerad!

Anonym sa...

Tips! "Follow your heart" och "carpe diem", (fånga dagen). Så försöker jag leva, kanske något för dig....