tisdag 28 april 2009

Hur orkar folk?

Jag bara undrar hur vissa människor orkar hålla på med smutskastning, skitsnack och andra dumheter . Om ni nu är så jäkla nyfikna på vad jag gör eller inte gör, vad jag köper och hur jag använder det, ring för h-vete och fråga istället så får ni raka svar istället för att spekulera i er egen skit !
Sverige är landet lagom där det mesta handlar om avundsjuka, mitt motto som jag tycker att Ni skall ta efter är "Sköt dej själv och skit i andra" . Är tacksam om Ni vill bespara mej era dumma kommentarer på bloggen .

1 kommentar:

Staffan Sävenfjord sa...

Tyvärr är väl okunniga kommentarer och slutsatser något som finns i alla branscher men kanske något mer i bussbranschen ändå.
Jag skrev i höstas i en krönika i tidningen Bussbranschen om en resa till Provence. Krönikan var bland annat illustrerad av en glad bussförare som stod med ett fat nyvärmda kanelbullar i handen. Inget mer nämndes om busskaféet.
Av denna enda bild drog någon anonym "med god erfarenhet från branschen" slutsatsen att bussföraren inte hade följt arbetstidsreglerna. Och att jag som busstidningsreporter borde vetat bättre än att åka med en sådan förare.
Arbetstidsreglerna följdes naturligtvis till punkt och pricka. Men ibland stannade bussen något längre vid ett rastställe än vad lagen föreskiver om förarens vilotid. Föraren kunde då hjälpa till lite i busskaféet utan att bryta mot någon föreskrift.