söndag 12 april 2009

Back in Business

Då var man "back in business" igen efter en veckas underbar semester nere i RS, Republica Serbska dvs mitt i Bosnien där man lever ett självständigt liv utan någon större inblandning från BiH ! 25-30 grader varmt varje dag, underbar natur, urusla vägar, mycket sevärdheter både från den gamla och den nya tiden . Märkligt att se skotthål i husväggar, bortsprängda hus där bara grunden står kvar samtidigt som man ser ett folk som ändå är lyckliga . Man lever efter sina tillgångar , klagar inte på den ekonomiska krisen i den utsträckning som i övriga Europa, man bara njuter av att ha en familj och tak över huvudet . Kontrasterna är enorma men samtidigt så underbart vackra , här fann jag verkligen lugnet och friden , det var det ultimata stället att ladda batterierna på . Jag kommer lite längre fram att lägga ut bilder från detta fantastiska land, många skulle säkert dra sig för att åka ner men för mej var det nog som ett paradis . Gästvänligheten är enorm och man är verkligen välkommen överallt men nu är jag alltså återigen hemma och livet rusar runt i 240 fast till skillnad mot innan så är jag nu ruskigt motiverad på både gott och ont .

Inga kommentarer: