torsdag 16 april 2009

Comeback i Oilers


Så här ser min presentationsbild ut i matchprogrammen för Svenshögen Oilers som lirar i division 6 södra . Efter nästan 1 års frånvaro från fotbollsplanen pga skador och arbete gjorde jag idag comeback på träningsanläggningen "Lilla San Siro" vid Bohusläns vackraste sjö Hällungen . Det var en fantastisk känsla att snöra på sig skorna igen - kände mej som en kalv på grönbete . Träningen gick hyffsat och jag kände mej ganska säker i positionsspelet dock hade jag ibland lite problem med felstudsar på den lite ojämna gräsmattan . Ett par träningar till i kroppen så skall jag nog även kunna behärska detta . Resultatet av träningen blir att jag nu även skall göra comeback i matchsammanhang då jag blev kallad som forward till måndagens bortamöte med Bönderna från Hjärtum . En historiskt sett bra arena för min del då jag brukar kunna hänga en och annan pyts . Men det absolut mest glädjande med dagens träning var annars att jag kom hem utan nya skador, inte en enda blodsutgjutelse och även motståndarna klarade sig hyffsat helskinnade förutom en sprucken läpp på målvakten men detta är en konsekvens av min spelstil . Går alltid in till 110% i varje situation . Troligtvis har jag nog rekordet i området när det gäller antal minuter på plan - blev inbytt för runt 10 år sedan när jag lirade i Vallens IF, efter 1 minut åkte jag av banan då domaren viftade med det röda kortet . Ett kort som jag förövrigt även känner igen från Bussbranschen då detta även visats för mej där . Många gula kort genom åren har jag annars fått för tjat som det så fint heter och ni inom branschen vet att jag är frispråkig . Detta har jag dock löst nu inför fotbollssäsongen 2009 - ett genidrag från min sida . Har nämligen pluggat in ett par serbiska fraser som en svensk domare inte förstår men genom att använda dessa i missnöjda situationer får jag ut en del frustration . Ha ha jag löser det mesta ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

kortet är för litet för att man ska kunna se något ju.

Bussbloggen sa...

Jag vet d men det beror på att jag hämtade det direkt från spelarpresentationen från nätet, klubben har inte råd med större bilder , ha ha ha