torsdag 16 april 2009

Jävla trafikanter




Egentligen skall man inte reta upp sig i trafiken eftersom att man själv blir en sämre och okoncentrerad förare utav det och man skall absolut inte ta upp sin telefon och fotografera men nu har jag brytit mot dessa regler och jag har gjort det av en enda anledning - svenska bilister suger, vi är dom absolut sämsta bilförarna i hela världen när det gäller trafikvett och planering av körning . Inte ens yrkestrafiken klarar sig med godkänt . Bilderna ovan visar min egen hastighetsmätare på bussen och den står på ca 90 km/tim , det var exakt denna hastighet som ekipagen på bilden hade när dom bogserade på motorvägen med 10 meter bogserlina . Detta är dock inte det värsta för i den ena bilen så sitter det ett spädbarn i en bilbarnstol vänd åt fel håll . Allvarligt talat - tänker dessa människor alls på vad som skulle kunna hända?

På den sista bilden så ser vi en mycket vanlig syn och det är en lastbil som kör om en annan lastbil i nästan exakt samma hastighet. Detta är något jag stör mej hejdlöst mycket på kan jag lova för deras omkörningar kan hålla på i ett par kilometer , det skapar irritation i trafiken och dom tjänar ingenting på det . I det aktuella fallet höll båda fordonen en hastighet av ca: 96 km/tim enligt min hastighetsmätare . Nu är jag då fullt medveten om att jag också bröt mot hastighetsbestämmelsen med 10 km/tim eftersom att jag körde om men min omkörning hade ett syfte - jag ville se puckona som rattade dessa stora fordon på vägen !

Inga kommentarer: