måndag 13 april 2009

Läder & Lyx - flipp eller Flopp?


"Läder & Lyx från Ljungskilebuss" , så löd rubriken på artikeln i senaste numret av Bussbranschens egna formel 1 tidning , en rubrik som kännetecknar en vinnarskalle i kristider . Det fanns så jäkla mycket roligt att läsa och till skillnad från många andra tidningar så verkade texten överensstämma med verkligheten och det hör inte till vanligheterna i media Sverige .

Berömda citat från Ulo Maasing

"Daniel Olsson på Ljungskilebuss satsar på läder & lyx i en tid då många andra mest talar om att klä sig i säck och aska"

Detta är ju så rätt det kan bli , under en tid har det gnällts rejält runtom i Sverige om att det är kris, inga jobb, ingen ekonomi men vad gör man åt problemet? Ingenting verkar det som , om vi skall få rätsida på allt så måste vi våga göra något nytt, vi måste våga investera, vi måste våga anställa - det har jag gjort !

"De som ställer upp för mej idag ställer jag upp för i framtiden"

Hur kan man vara så korkad och insnöad att man tror att det bara går att glida på en räckmacka när konjunkturen pekar spikrakt uppåt , goda vänner och samarbetspartners ställer upp även i kristider och sådant glömmer jag aldrig men dom som vänder mej ryggen gör ett ödesdigert misstag som kan komma att kosta . Jag är en kille med få vänner men dom som finns är värda sin vikt i guld . Falskhet genomskådar jag direkt även om jag inte säger det rakt ut .

"Den mest spännande bussen på TUR mässan var Ljungskilebuss´VIP-buss, en specialinredd Setra 415 GT-HD med 28 platser"

Detta talar sitt tydliga språk anser jag - den som vågar vinner !

Undrar hur många som kommer ihåg vad som fanns inne på mässans busstorg i form av nyheter? Var det något spektakulärt? Var det något extra? Fanns det någon där som valt att gå mot strömmen och satsa för framtiden? TUR mässan är en gyllene chans att visa upp sig för omvärlden både när det gäller leverantörer av bussar och busskunder men det är så typiskt för branschen att inte våga - jag vågade men den stora framtidsfrågan blir , gjorde jag rätt eller fel? Jag har i allafall gjort något och det tar jag med mej i graven om jag stupar !

Jag har ibland gett ris till BR, Ulo Maasing, kollegor och många andra men det är med hjärtat jag gör det och det är för att väcka upp dom som sover , det som kännetecknar goda hjärtan är att man inte låter sig nedslås av kritiken utan att man tar den med fattning och ändå fortsättningsvis kan vara just det goda vänner - jag vill tacka dej Ulo för ett fantastiskt fint reportage i Tidningen Bussbranschen, jag vill tacka för en mycket trevlig pratstund och önska dej ett stort Lycka till med bloggandet och dina egna framtidsplaner . Vi får säkert anledning att återkomma då jag ännu inte är klar på långa vägar med mina satsningar inför framtiden .

Inga kommentarer: