måndag 17 augusti 2009

Piller Måndag


Som ni ser på bilden blev jag ordinerad kryckor fram tills det att det är dags för MR dvs magnetröntgen , att någon skulle låsa fast mej på kryckor finns ju inte men jag använder dom till lite längre sträckor, detta bara för att avlasta så att blodet i knät skall försvinna så svullnaden går ner , det blir ju lättare att röntga då säger dom . Det som va bra med akutbesöket i lördags var att jag fick smärtstillande i ett par olika former bl a då tiparol som ger en hyffsat bra verkan ihop med starka alvedon, dessutom lite antibiotika för inflammationen runt knät så för tillfället känner jag mej som en pillermissbrukare . Nätterna är skitjobbiga kan jag lova och dom vill jag inte ens mina värsta fiender skall få uppleva , har knappt sovit sedan i fredags men det ska jag väl snart hämta igen bara smärtorna går över .

Idag har jag ägnat tid åt heminredning i Uddevalla , har fungerat som en alltiallo kan man säga och skruvat upp både det ena och det andra på väggarna, det va inte lätt med ett knä som knappt håller att ha som stöd när man går , vid ett tillfälle tappade jag balansen och fick ett stort blockljus rakt över okbenet, det smärtade ganska bra kan jag lova och då säger min sambo - fan nu blev det en fettfläck på tapeten!!! hm .... så mycket betyder jag ! So en liten kuriosa kan jag nu meddela att jag för andra gången i mitt liv är sjukskriven från brandkåren och återigen är det ett knä som ställer till det .... Kanske kan jag få lite ersättning från staten nu !

Ikväll har jag ägnat all min tid åt leverantörsreskontran och att betala av allt i fakturaväg som jag har haft liggande , det känns väldigt skönt att inte ha några skulder men däremot ligger jag som vanligt efter med faktureringen så denna bit får jag ta tag i lite senare i veckan så att även inkomsterna rullar in .

Vill rikta ett stort tack till min vän Göran som vidarebefordrade en kund till mej idag och även om det inte blir något med offerten som jag lämnade så är det alltid kul att bli omnämd bland dom stora bolagen i huvudstaden .

När det gäller soppan i Stenungsunds Kommun så verkar det som om konkurrenten som kört över Länsrätten har lite panik med ekonomin eller liknande, nu har samma bolag börjat bråka uppe i Mellerud hörde jag på ryktesvägen , man har där överklagat ett rättsbeslut och det roliga i sammanhanget är att samma VD uttalade sig i dagspressen och menade på att det bara är amatörer som överklagar och kollar vi vad statistiken säger så tror jag att vi hittar detta bolag i topp när det gäller överklaganden så jag anser att det ibland är bättre att tiga än att tala för då gör man inte bort sig inom branschen . Nu väntar jag på att någon eller några ska ta tag i ett av branschens största problem och gör ingen det ska jag personligen se till att det händer något för nu börjar jag tröttna på allvar !

Läser Justitia och det är beklämmande att se hur en del av branschen blöder kraftfullt , kanske dags att fundera på om man som ägare till dessa bolag skulle ägna sig åt något annat innan man är svartlistad för gott?

Nä nu är det dags att surfa vidare i cyber rymden och se om det dyker upp något intressant innan det är läggdags .... natti natti och puss i ljumsken !

Inga kommentarer: