onsdag 26 augusti 2009

Brist på kunskap - JAVISST !

Denna kommentar låg på min sida ...

Ber att få komplettera mitt förra inlägg med detta:
Det händer faktiskt att vi inte ”vill” bevaka alla branschens ”smaskigheter” - av flera skäl.
- vi kanske tycker (bedömer) det (smaskigheten) är för ointressant för hela vår läsekrets. Tex gnissliga skolskjutsupphandlingar i Bohuslän
- Det är semestertider och våra frilansande medarbetare är lediga - eller vill helt enkelt inte skriva om ”skiten”.

Det kan rent av vara så illa att:
- Vi orkar inte engagera oss i allt.
- Vi saknar kompetens i ämnet och bör därför hålla oss borta, för att inte göra bort oss, slippa få brallorna nerdragna av t ex Daniel.
- och några hundra mediokra skäl till - men ALDRIG brist på kurage.

Jo - jag blev jämrans irriterad...

Är det inte fantastiskt vad vissa kan skriva? Jag blir glad över att kunna läsa att man erkänner sin okunskap och bristande kompetens , nu vill jag och alla andra bara veta vem som är så ärlig?

1 kommentar:

Bjarne WilmarsgårdDet jag skriver gäller ”min” tid som redaktör. sa...

Jamen det var ju jag - igen...
Glömde bara att fylla i namnet.
Det jag skriver gäller för mig och min tid som redaktör.
Nu glömmer jag detta - inte minst för att det nu är Ulo Maasing som har ansvaret för det redaktionella innehållet i de framtida tidningarna. Och han har bättre kunskaper än jag... :-)
Jag drar mig ner i parken till duvorna.
Lycka till Daniel - med både knän och annat.
Bjarne