måndag 24 augusti 2009

Måndag hela veckan

Vaknade imorse av ett telefon samtal från en av skolorna i Stenungsunds kommun , kvinnan i andra ändan av luren började med att presentera sig och sedan sa hon -"det är för jävligt" , vadå frågade jag? Är det sant att Ni inte får köra skolorna längre frågade hon? Japp, så är det sa jag , skandalen är ett faktum och skandalen har bara börjat blev mitt svar , det är katastrof tydligen och bolaget som enligt dom själva är dom enda som kan leverera kvalité brister redan första dagen och andra och tredje dagen av trafikstarten . Dessutom kostar trafiken 300.000 kr mer än beräknat och detta är ett verkligt slöseri med skattebetalarnas pengar . Det kommer hända saker framöver , det är jag tämligen säker på men frågan är bara vad?

Samma bolag har nu även kontrakterat andra kommuner i regionen och skrivit avtal som förbjuder anställda att köpa transporttjänster från andra bolag trots att priset är billigare , hur fan kan en kommun gå med på sådana avtal undrar jag och är det lagligt att skriva sådana avtal? En av kommunerna ringde till mej idag och beställde två bussar för att enligt kunden så levererar vi bättre kvalité och håller ett mer konkurranskraftigt pris , enligt avtalet är då detta ett kontraktsbrott men va f - n ska man göra , vi får väl ändå värna om skattebetalarnas pengar eller?

Nä nu är det dags för en Wallander film snart ... Tjuven heter den visst !

1 kommentar:

En Bussåkare sa...

Det är klart att vi skall värna om skattebetalarnas pengar.
Speciellt om dom hamnar i Ljungskilebuss kassa.
Väx upp för faaan.
Du är inte så djävla duktig som du tror.