onsdag 12 augusti 2009

Det rör la på sig

Nu ser det ut som min semester börjar ta slut och jag kan återgå till mitt normala bloggande igen och det känns faktiskt lite skönt , det har börjat röra på sig ganska bra på bussfronten nu efter en tids stiltje men problemet kvarstår med riktigt sena bokningar som gör att planeringen ofta falerar tyvärr , med tanke på alla sena bokningar så går det åt mer folk än nödvändigt och detta kostar pengar , får försöka hitta en lösning på detta .

När det gäller dubbelmordet i Stora Höga så finns det något som är positivt och det är att 4 personer numera är borta från gatorna och således 4 färre som kan ställa till problem , är jag grym som skriver så?

När det gäller härvan med skolskjutsupphandlingen i Stenungsund så tycker jag absolut att detta är något som skall vara med i tidningen Bussbranschen och gärna då om man rotar lite extra i materialet och får fram sanningarna . Det har ju uppdagats en hel del mygel i denna upphandling och mest troligt så är väl mutor i någon form inblandat och bara detta är en stor skandal , dessutom när ett av landets största bolag är inblandade . Dags för skattemyndigheten och konkurrensverket att ta sig en titt på ärendet kanske?

Igår kväll körde jag 75 minuter spinningpass med Micke på Motionshuset i Uddevalla, det va ganska tungt men välbehövligt och idag är det dags för spinng igen men activio pass dvs med pulsklocka och då är det 50 minuter som gäller.

När det gäller försäljningen av min gamla Setra 315 GT av årsmodell 1998 så är det många från utlandet som ringer men tyvärr vill ingen betala något och eftersom att min lust att skänka bort saker är obefintlig så lär det dröja med en affär men samtidigt har jag ingen brådska eftersom att den inte kostar mej några större summor där den står idag .

På fredag är det dags för oldboys årliga uppvisningsmatch och i år lirar vi mot Grohed klockan 19.00 , Ljungskile - Grohed på fredag och alla är välkomna till en minnesvärd match där vi ska spöa skiten ur motståndarna . Detta blir således min comeback på fotbollsplanen efter 2 månaders uppehåll pga knäskada .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ang Stora Höga-morden så är det väl så att du vågar skriva det alla andra tänker så känn dig inte "grym".Modigt!

Peson sa...

Vi ses imorgon!!
Jag tar bänken, du tar resten.
Förövrigt så är det gött när de dör de däringa byfånarna.
Rock On!!