lördag 30 januari 2010

Trist att sitta inne ...

Nja, nu är det ju inte riktigt så allvarligt som man kan tro ännu för jag sitter ju inte direkt inne på Kumla anstalten utan inne och arbetar administrativt när solen skiner på utsidan , det är riktigt kallt men ändå så känns det som vårväder för första gången på riktigt länge . En riktigt härlig dag stundar och det kanske blir en liten promenad fram på dagen , jag ska gå och hämta mina nysydda jeans hos sysivan, ni vet jeansen som hunden bet sönder för ett tag sedan !

Träffade nyss en av mina medarbetare som är hemkommen från en nattlig tur till Sturup, telefonen ringde igår kväll angående något stop i flygtrafiken och då var det bara att ringa en av de lojala gubbarna jag har i mitt stall som självklart ställde upp . Han berättade att det varit ganska dåligt väder neröver och totalt 13 plogbilar hade passerats på vägen till Skånelandet . Det känns för mig som arbetsgivare väldigt skönt när jag vet att gubbarna är hemma igen , välbehållna och vid gott mod . När flygen står på backen och tågen inte kör, då kräver svenska folket att bussen skall gå istället, på något sätt är bussen det enda transportmedlet som gör att folk kommer dit de ska oavsett väder och för det har vi alla välutbildade chaufförer att tacka, de allra flesta kör med insidan av huvudet och det är en yrkeskår att vara stolt över i det stora hela .

Om Ni minns så skrev jag för ett tag sedan om lite inkassoärenden och dessa är nu under process och det ser riktigt mörkt ut tyvärr , Uddevalla Hockey deklarerar att de aldrig beställt buss och rest med oss så därför vägrar man betala fakturan men va de inte tänker på är nog att mina chaufförer kommer att få vittna i rätten samt så finns det en mängd annan dokumentation som stödjer min faktura . Märkligt att man ens har mage att försöka blåsa mig på pengar ... Gå inte på berg när det finns småsten är ett tips !

När det gäller PRO föreningen så har mitt inkassobolag gjort en ekonomisk koll och de råder mig att omedelbart gå vidare med ärendet då det saknas ekonomiska resurser, så där blir det rätten även där . Lite tur för mig är att vi inte pratar miljonbelopp utan endast i runda slängar 30-40.000 kr . Dessa förluster kan jag i värsta fall leva med om mina "kunder" går i konkurs .

När det gäller beläggning framöver så ser jag ljust på framtiden , det verkar som om konjunkturen är på väg åt rätt håll och företagen börjar faktiskt vakna till liv, jag är optimist och att driva ett företag i motvind och lågkonjunktur är nog det roligaste som finns .

Inga kommentarer: